A MáSzínház “mássága” többet jelent annál, hogy az alkotó közösségünk tagjainak többsége értelmi fogyatékossággal élő ember. Ennél a tulajdonságunknál sokkal meghatározóbb az az szemlélet, ahogy a színházat és más művészeti ágakat alkalmazzuk. Résztvevőinkre mindig partnerekként tekintünk, és olyan közeget igyekszünk teremteni programjainkon, ahol ők is ezt élik meg.
Nincs ez másként általános- és középiskolás diákoknak szóló színházi nevelési foglalkozásainkon és előadásainkon sem.
Mi a színházi nevelés?
Olyan, elsődlegesen a 4-21 éves korosztálynak szóló, 1-3 órás program, amelynek keretében egy színházi eszközökkel bemutatott történet kapcsán gondolkodunk és játszunk közösen a résztvevő fiatalokkal, mindig egy emberi vagy társadalmi kérdésre, témára fókuszálva. A színházi nevelés módszere lehetővé teszi, hogy a nem formális oktatás keretein belül a diákok passzív nézőből aktív, a történéseket maguk is alakító, formáló résztvevőkké váljanak. A színház által megmutatott történet a drámában teljesedik ki: a résztvevők a saját életükkel analóg helyzeteket vizsgálva nézhetnek rá kívülről egy fontos problémára, amire a fiktív kereteken belül keresnek megoldásokat.
A történet világában megélt élményeik aztán új tudással és szemlélettel vértezik fel őket, amit a hétköznapokban is hasznosíthatnak.